Saturday 11 October 2014

Tips untuk anak yang sembelit dan susah makan


Lawak la Izzat ni.

Tadi dia kata,"ibu, abang makan banyak dah tadi. Bocor dah perut abang". Sambil pegang perut pulak tuh!



Ayat last tu tak menahan!

Pecah berderai gelak ketawa hahahaha. Apa la abang ni. Sampai BOCOR pulak perut dia bagi.

Dulu Izzat seorang picky eater. Sangat fussy bab makan. Yang tu tak nak, yang ni tak nak. Sampaikan susu je lebih 8x sehari gara-gara tak makan. Badan pun cekeding je. Sekarang tak lagi macam tu. Susu dah berkurang ke 3x sehari! Cantek kan.

Izzat dulu selalu sembelit. Teran lama sampai naik takut nak gi tandas. Bab berak berdarah tak yah cerita. Kesian sangat kat dia. Time nak poo poo je menangis.

Bila saya konsisten Mealshake, alhamdulillah. Setiap hari membuang tanpa perlu susah payah teran beria. Suka je tengok dia membuang senang. Tak seksa dan sengsara macam tu. Dulu tengok dia teran saya peluk dia. Rasa nak nangis sama sebab dia sakit sembelit. Jangan cakap buah dan sayur. Semua tolak.

Alhamdulillah. Mealshake beri sinar baru buat Izzat. Gembira tengok anak ibu sihat dan ceria. Kalau nampak saya campurkan Mealshake dalam susunya atau dalam minumannya, siap cakap lagi, ibu letak banyak-banyak!

Ye laa anak! Hahaha..

Moga Izzat terus sihat membesar sebagai anak yang soleh.
Esok hari pendaftaran Izzat untuk sesi persekolahan 2015.
Jika anak anda sembelit dan susah makan, boleh cuba bagi Mealshake. Percuma Mealshake bulan ini kalau anda nak rembat. 

PERCUMA penghantaran dan hadiah istimewa untuk pembaca blog yang dikasihi. 

Hubungi saya jika anda berminat membuat pembelian produk Shaklee pada harga PROMOSI. 

Jika anda berminat menjana pendapatan bersama Shaklee, saya mengalu-alukan penyertaan anda ke Support Group kami untuk saya bimbing. 

Saya boleh dihubungi melalui:

Hasanah Ahmad 
SMS/Whatsapp: 013-2896454 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...