Monday 13 October 2014

Kenapa Produk Shaklee Buatkan Saya Sangat Teruk?

Teruknya produk ni! 

Lihat pertanyaan seorang pengguna produk Shaklee. 

Produk Shaklee bagus

Pernah tak, bila anda ambil produk Shaklee, asalnya ambil untuk kecantikan, nak licinkan kulit (contohnya), lalu tiba-tiba muka jadi lebih teruk? Dari nak licinkan kulit, kulit makin bertambah pula jerawat. 

Jika anda pernah mengalaminya, ini dinamakan HEALING CRISIS atau krisis penyembuhan. Dalam rujukan dari sumber ini, healing crisis ini suatu proses penyingkiran toksin dari tubuh semasa tubuh sedang mengalami proses pemulihan/pembaikan. 

Walau bagaimanapun, perlu diketahui bukan semua orang akan mengalami healing crisis, kerana itu reaksi tubuh individu. Dan kita semua adalah individu yang berbeza. Ia bergantung pada penerimaan tubuh individu, dan tempoh terjadinya healing crisis ini tidak tetap.

Ia boleh terjadi semasa proses awal pengambilan vitamin, seawal hari-hari pertama pengambilan dah nampak kesan healing crisis, ada yang mula merasakan healing crisis ini setelah beberapa bulan mengambilnya. 

Kenapa saya semakin teruk selepas mengamalkan Supplement Shaklee? 

"Most people base their health on how they are feeling and think that the natural health program is hurting them when they go through a healing crisis. This could not be further from the truth. The longer toxins or pathogenic organisms remain in the body, the worse their health will be and the faster they will develop disease"

Saya quote ayat yang diambil dari laman web terkenal yang menerangkan tentang healing crisis. 

Ada segelintir orang (sangat minoriti) yang berasa sangat teruk keadaan mereka selepas mengambil produk Shaklee. Mereka berkata;

"Apa la produk ni. Kita ambil untuk atasi masalah kembung perut, tapi makin kuat jadinya angin dalam badan ni."

Anda perlu tahu bahawa kebanyakan orang mengalami simpton healing crisis yang ringan sahaja. Hanya segelintir sahaja yang mengalami simptom yang agak teruk. Dan ada orang mengalaminya 2-3 hari, ada segelintir yang mengambil masa beberapa minggu untuk pulih dari healing crisis. 

Apakah tanda-tanda healing crisis?

Demikian adalah gejala yang biasa berlaku bagi mereka yang mengalami healing krisis ini: 

Loya
Muntah
Cirit-birit
Dea
Tubuh berasa sejuk
Sakit Kepala
Sakit sendi
Kelesuan
Rasa kesakitan bertambah

Ini adalah tanda sangat sangat biasa dialami di peringkat permulaan. Ada juga tanda-tanda lain yang agak teruk yang dialami oleh pengguna. Ini hanyalah sementara sahaja dan ia menunjukkan anda bahawa tubuh anda sihat. Ia memberikan pelbagai simptom untuk megeluarkan toksin agar vitamin lebih dapat diserap dengan baik oleh tubuh. Selepas berakhirnya proses penyembuhan, tubuh lebih mudah bertindakbalas positif dan memberikan hasil yang memberansangkan pada kesihatan pengguna. 

Apakah saranan untuk mengurangkan gejala healing crisis?

Kami sangat sarankan anda minum air putih (plain water) lebih banyak dan lebih kerap dari biasa. Bagi pesakit jantung atau buah pinggang yang telah mendapat arahan dari doktor untuk mematuhi jumlah pengambilan air harian hanyalah sebanyak 500ml, anda mestilah mematuhinya untuk mengelakkan fluid overload

Shaklee berkesan
Tak semua orang mengalami masalah healing crisis
Jika anda mengalami tanda gelaja lain selain yang dinyatakan, anda boleh menghubungi semula pengedar anda untuk berbincang dengannya. Jika anda membeli dari saya, saya mengalu-alukan pertanyaan pada saya. 

Semoga entri ini memberikan manfaat pada anda. Jika anda berasa entri ini berguna, kongsikannya agar orang lain juga mendapat manfaatnya. 

Salam sayang,
013-2896454

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...