Thursday 10 September 2015

Set Bersalin Tanamera

Yeayyy..produk yang dinanti dah pun tiba.



Actually masa bersalin anak ketiga, saya pernah guna tanamera, tapi beli loose je. Bila cuba, memang best. Masa tu saya beli Brown Formulation Body Soap, Feminine Herbal Wash, Virgin Coconut Oil (VCO), Herbal Bath, dan Boreh Body Scrub.

Then kali ni after few survey, saya pilih set tanamera juga untuk kegunaan luaran.
Nak try pilis dan tapel dia pulak. Sebab sebelum ni memang tak pernah buat. Tapel pernah masa bersalin anak pertama je. Mak dan mertua saya tumbuk sendiri ramuannya hihii.

Set ni saya beli dari rakan. Kebetulan pula masa saya tengah bercadang nak beli, dia nak letgo set ni, dia cuma amek bengkung sahaja dan VCO dah buka katanya. Harga RM200 je tau. Rembat terus! Memang sangat murah, selalu full pack ni RM315-350 yang saya jumpa di pasaran.

Jom check apa yang ada dalam kotak ni.



1. VCO 100ml
Ni item yang saya paling suka. Sebab dengan minyak kelapa dara ni, saya buat minum, sapu di perut untuk kurangkan stretchmark, dan buat urutan perineum. 

2. Brown Formulation Body Soap, 125gm
Haa ini pun saya suka bangattt. Bau sabun berherba ni memang best, boleh je nak guna sebelum bersalin. Dulu saya potong pada dua bahagian sebab tak nak cepat habis hehe..

3. Boreh Body Scrub, 20gm X 4 sachet
Masa berpantang anak yang lepas, adik saya yang tolong bancuhkan boreh scrub ni dan sapu kat tubuh. 2x seminggu je, boleh mula gunakan hari ke 5 lepas bersalin. Best sangat yang ni, memang habis saya guna hehehe..saya memang suka belai diri, boleh kata setiap bulan gi spa kut. Bau-bauan herba macam ni memang saya suka. 

4. Feminine Herbal Wash, 10gm X 14 sachet
Yang ini tak habis guna dari kelahiran lepas. Ada lagi 4 pack tak habis dari bersalin Irfan dulu. Hehee..guna 2x sehari je ritu. 1 uncang tu rebus dalam 500ml air. 

5. Herbal Tea, 2gm X 14 sachet
Ni satu je yang jenis minum. Set tanamera memang banyak yang jenis kegunaan luaran. Bukan makan/minum. 

6. Firming Herbal Blend Paste (Tapel), 15gm X 14 sachet
1 uncang serbuk tapel ni dicampurkan dengan 4 sudu besar air panas dan dijadikan pes. Sapu pada kawasan abdomen (sekitar perut). Lepas sapu, alas dengan kain nipis (tuala good morning tu pun boleh) sebelum pakai bengkung. Boleh mula digunakan selepas hari ketiga bersalin. 

7. Calming Herbal Blend Paste (Pilis), 3gm X 14 sachet
1 uncang serbuk pilis ni dicampurkan dengan 1 sudu kecil air panas dan dijadikan pes. Guna cuma 2x seminggu je, boleh mulakan pada hari kelima. Pilis ni sapu kat dahi tau. Karang ada yang tak tahu pula hehehe

8. Herbal Massage Oil 100ml
Ni minyak panas tana mera. Boleh digunakan hari pertama lepas bersalin. 

9. Herbal Bath, 10gm X 14 sachet
Ini pun antara produk yang saya suka dalam set ni. Masa beli kelahiran yang lepas, memang habis guna. Cayalah! Ye laa kebanyakan set bersalin (review dari orang lain pun), banyak yang tak habis guna kan. Kalau kat kampung, orang panggil mandi "tresat", iaitu mandi air daun-daunan herba untuk kembalikan kesegaran tubuh. Sekarang dah dipermudahkan dalam bentuk uncang camni, cuma rendam/rebus je. Herbal bath ni selain untuk mandi, saya gunakan masa bersauna juga. Saya sauna kat rumah je hehe

item ke 10 dalam set ialah bengkung. Tapi since member saya dah gunakan, jadi dia jual tanpa bengkung. its okey sebab harga tu pun memang saya dah puas hati sangat haha

Perasan kan, set bersalin tana mera ni 9 dari 10 adalah jenis sapu/mandi. Hanya 1 je jenis minum. Jadi boleh kata mostly guna luaran je kan. 

Habis tu untuk penjagaan dalaman selepas bersalin, saya guna apa?
Ofkos saya guna produk yang terbukti berkesan untuk pulihkan tenaga, dan pelihara kesihatan berpanjangan. Ini produknya :) Memang tiada tara dan ramai yang bersetuju. 

Memang ramai dah cuba. Fullset untuk Set Berpantang bagi kegunaan dalaman ni pun boleh guna sejak dari hamil, selepas bersalin dan semasa menyusukan, juga boleh diguna oleh ibu yang bersalin secara normal atau pembedahan.Malah saya sendiri dah cuba sejak dari anak kedua dan ketiga. Badan bertenaga, susu pun meriah.

Best kan :)

Jika nak order untuk pulihkan dalaman, boleh hubungi saya untuk pembelian set berpantang ni tau.

**saya tak jual set bersalin tana mera ye

Hasanah
013-289.6454

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...