Wednesday 27 May 2015

Pengalaman Menginap di Private Pool Hotel

Banyak kali juga bercadang nak bercuti ke Port Dickson cuma tak berkesempatan. Bila incik suami berkursus 2 bulan di PD, dapatlah juga jejakkan kaki ke sana. Bulan lepas hari last suami di PD, dari PD ke KL bawa kami anak beranak ke PD. Kesian kan, sob sob..terharu pula dengan pengorbanan suami. Kiter nak naik bas je dia tak kasi. Nak juga jemput hihii

Di PD, kami stay kat Grand Lexis. Pasti ramai yang familiar dengan hotel ni kan. Yalah, glamer sebab ada private pool. Nak kolam privasi di bilik sendiri dan tertutup, ini pilihan yang bagusssss..


Kami book bilik jenis sky pool villa, sebab melalui carian saya, tak semua pool kat dalam bilik tu berbumbung. Jadi jika nakkan privasi, jaga aurat dan keselesaan kita sendiri, ambillah bilik yang pool nya bertutup ye. Yang jenis ini pool nya berbumbung. 

Masa hari check in di hotel, staff hotel maklumkan bilik kami di upgrade ke premium  room. Wahhhhhh...dalam hati gembira sakan lerrr hihii (mak yang over excited okeh). Katanya bilik dan kolam yang lebih besar..ngeeee..siapa tak suka kan kan..

After check in, kami dijemput naik "buggy", kami bahasakan "kereta" kat anak-anak. Barang pun diletak dalam tu. So tak perlu susah-susah angkat beg cari bilik bagai. 
First time masuk hotel 5 bintang begini...Tara....



Senyuman terukir di bibir. 2 katil king size, bilik yang luas dan ada glass di lantai yang boleh lihat air laut di bawah (tapi air tak jernih mana pun hehee). Ni kali pertama saya berkesempatan snap pic bila masuk bilik hotel. Sebab adanya glass tu, anak-anak serbu yang itu dulu. Selalu jika ke hotel, mereka excited nak lompat kat katil dulu. Takdan ibu nak snap pic tau! 

Ada 3 ruang dalam bilik ni tau. Luas kan. Jom intai.

Laluan ke pantry dan ruang ke tandas 

Ni pula kat pantry. Siap dengan microwave, water heater, set pinggan mangkuk dan sabun pencuci pinggan. Sibuk je daku kan. Ini pun mahu cerita. Hehee..layankan ajerrr



Ni ruang kat depan toilet. Toilet tak besar pun. Tak pa janji asing tandas dan bilik mandi hehe.. Bilik air kecik je sebab kolam kan dah besar..kita terjun je nanti hahaha

Lihatlah keriangan anak-anak syurga bila jejak kolam. 


Seronok kemain bila bukak pintu yang memisahkan bilik dan pool ni. Kata anak saya,"Wahhhhhhh".

Kolam ni dalamnya 4 kaki. Kira tinggi sket dari paras pinggang saya. Errkk..mak budak pun runsing nak berendam dalam kolam. Anak-anak memang siap bawa jaket pelampung sorang satu. Kat sini disediakan 2 pelampung. Berat pulak tu. Tapi dont worry ia terapung atas air haha

Kolam besar, boleh main kejar-kejar anak beranak 
beberapa round hehee


Contohnya seperti ini hehehe... Bukan je anak yang gembira, kita mak bapak pun sama happy tengok anak-anak kan. 

Bagi saya yang kurang cerewet ni penginapan di sini sesuailah dengan hotel 5 bintang, ada private pool, layanan staff malah semua lah. Berbaloi tak menginap kat sini untuk pool sebegini? Bagi saya, jika nak terperap dalam bilik, berbaloi. Tapi jika siang sampai malam keluar jenjalan pusing bandar, balik hotel sekadar nak rehat dan tidur je, tu tak memadai. hihii..baik duk hotel yang murah sket, jimatttt.

Memilih hotel berprivasi seperti ini bukan untuk anak semata-mata, tapi juga untuk kami suami isteri untuk sama-sama recharge. Ni macam bulan madu (yang romantik) laa gitew hehe..Balik dari bercuti, incik husband sampai cakap, "pasni tiap-tiap tahun jadikan kemestian gi hotel macam tu" (yang ada private pool - lebih privasi, untuk anak, juga ibu-bapa)..Amboihhhh! 

Yalah, rugi pi hotel memahal tapi tak manfaatkan untuk hangatkan semula hubungan suami isteri. Jangan lupa bahawa dalam sebuah rumahtangga, bukan hanya ada ibu bapa/mak ayah sahaja. Tetapi di situ ada 2 jiwa yang juga perlukan perhatian dan kasih sayang, iaitu suami, juga isteri. 

Haa dah dah. Kang melalut ke mana pulak. Okey sekian celoteh untuk entry ini. Hihihi

Apapun, Grand Lexis memang best untuk tempat beristirehat dan damai. 

Nak tempat yang lagi best untuk anak-anak? Saya ada cadangan! Tunggu next entry ya. Kegembiraan di tempat yang penuh keriangan tu saya jadikan terapi masa jumpa doktor gigi tau. Haa sampai macam tu sekali.. Memang sangat happening! 

Stay tune..Di next entry. 

Salam sayang, 
Hasanah
Supermom Yang Chumil :)
Ahaksss


3 comments:

  1. Best2...Akk mmg teringin nk g grand lexis tu ngn en hubby tp belum Ade rezeki...Awk doa2 la yer

    ReplyDelete
  2. Best2...Akk mmg teringin nk g grand lexis tu ngn en hubby tp belum Ade rezeki...Awk doa2 la yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameen. Moga dipermudahkan akak ke sana nnt :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...