Sunday 24 August 2014

Resepi Fresh Strawberry Mealshakes

Semalam sampai rumah, sekembali dari trip ukhuwwah ke Cameron Highlands bersama anak-anak bisnes Shaklee dan keluarga. Haa part bercuti ni nak tulis len kali. Sekarang nak citer pasal Strawberry Milk Shake dulu. Hehehee..



Nyummmm..sedap kan. Tengok pun nampak sedap! Inilah Strawberry Milk Shake yang ada di Cameron Highlands (CH). Suami saya sukakannya. Maka gigihlah saya membuatnya demi yang tersayang hihiii

Nak dijadikan ceritanya, strawberry yang kami beli di CH sana rosak dalam perjalanan pulang. Bila sampai rumah dah berair teruk. Maka ada beberapa biji yang sempat diselamatkan. Yang tu saya decide nak buat smoothies. 

Bila sebut Milk shake, teringat pada Shaklee Mealshake. Belum pernah lagi buat menggunakan Mealshake. Boleh cuba ni. Heheee bereksperimen di dapur.

Jom lihat apa resepinya.

>> Strawberry 
>> Susu cair 
>> Mealshake Shaklee 
>> Gula 
>> Ais
>> Aiskrim Vanilla 



1. Saya guna dalam 7 biji Strawberry. Belah kecil dan masukkan dalam blender siap-siap. Ofkos gunakan blender yang LAIN, bukan blender yang buat kisar cili apatah lagi blender makanan bayi! 

Inilah Mealshakes Shaklee

2. Bancuh 1 sudu Mealshake dalam shaker. Dalam gambar nampak agak berketul sebab saya cuma kacau shaker tu biasa je, tak shake pun. 

3. Tambahkan susu cair dan gula (sesedap rasa) dalam shaker berisi bancuhan Mealshakes tadi. 




4. Campurkan semua dari shaker ke dalam blender. Letakkan ais. Kisar semuanya. 2 kali tekan jer dah setel. 

Taraaaa siap diblender



Sangat yumiiiiiiii okey.

Kalau nak best letaklah aiskrim Vanilla. 

Jika tiada strawberry, boleh gantikan dengan fresh milk perisa strawberry. 

Okey, nak post lagi gambar yang sangat menarik ini.

Yang ni kat restoran. Kami makan
di Steamboat n Snack Corner
Selamat mencuba! 
Jika dah cuba, share dengan saya ya tentang resepi yang anda buat tu. 

Tambah Mealshake untuk tambah yumiiiii kan Strawberry Milkshake anda! Itulah rahsia kenapa saya menggunakan Shaklee Mealshake.

Nak tahu apa kebaikan Mealshake yang lain? Klik SINI.

Hasanah 
013-2896454
SMS/Whatsapps

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...