Thursday 14 November 2013

Menyusukan Irfan!

Cuti bersalin cuma 2 bulan?

Itu bukan halangan.


Selepas bersalin, saya terus memerah untuk ransang pengeluaran susu. Di samping menyusukam si comel, saya juga memerah sekadar untuk stimulate supaya susu lebih cepat keluar.

Alhamdulillah, semasa mula memerah hari kedua bersalin, susu hanyalah sedikit. Saya teruskan memerah tanpa hiraukan amaun yang dapat. Lama kelamaan, alhamdulillah susu semakin banyak bila saya kerapkan penyusuan dan memerah. Saya mengamalkan Set Penyusuan Shaklee selepas sahaja bersalin, bersama dengan Set Berpantang Shaklee.

Set penyusuan ini membantu memperbanyakkan susu dan membuatkan susu ibu lebih pekat. Hasilnya, bayi lebih kenyang dan tidur lebih lama. Maka semasa bayi tidur, saya boleh memerah untuk membuat stok semasa bekerja.

Sekarang saya hanya memerah 1-2x sahaja sehari. Belum start dengan jadual mengepam exclusive lagi.

Jadual ini EXCLUSIVE saya berikan kepada semua customers yang membeli Set Penyusuan dari saya.

_____________________
Hasanah Ahmad
Your breastfeedimg partner
013-2896454

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...