Saturday 26 May 2012

Susu Merudum ~ kenapa perlukan supplement?

Saya telah mengambil supplement untuk penyusuan kerana saya ingin kekal cergas di samping dapat menyusukan si kecil. Pernahkah anda terfikir, " Kenapa susu aku drop?"

Jawapannya kerana...

* Sesi pengepaman yang tidak efektif
* Kurang rehat dan badan ibu menjadi letih dan tidak bertenaga
* Minum air kurang dari 3Liter
* Pemakanan yang tudak seimbang
* Makanan yang tidak cukup untuk menampung keperluan badan

~ Memikirkan semua di atas, saya mengambil langkah untuk mencuba supplement kerana ibu yang menyusukan itu perlu sentiasa sihat, cergas dan bertenaga untuk penghasilan susu yang banyak.

Jadi, saya telah mengambil supplement Shaklee.

Sebenarnya semasa menyusukan anak sulung lagi, dah usha2 nak try, bila baca testimoni pengguna wah, sangat menakjubkan..tetapi saya tiada masalah penyusuan, jadi rasa macam tak penting pun untuk ambil supplement.

Semasa berpantang anak kedua, saya juga tidak mengalami masalah penyusuan- susu saya cukup dan mampu memperoleh 5 oz walaupun tanpa mengambil supplement.

Setelah mencuba, barulah saya tahu..Oh rupanya saya silap!

Mulanya saje-saje nak tahu apa beza ambil supplement dengan tidak, then barulah saya sedar rupanya set penyusuan Shaklee ini bukanlah semata-mata untuk membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu, malah membantu ibu kekal sihat dan bertenaga.

Bayangkan, saya berupaya menguruskan 2 orang anak kecil yang hampir sebaya, melakukan kerja rumah dan pada masa yang sama mengepam dan ber"internet" tanpa lesu!

Kemudian barulah persepsi saya tentang supplement berubah. Apalah guna saya pengepam tegar tetapi badan letih lesu dan tidak bertenaga?

Dan,

Kenapa saya memilih Shaklee?

Nanti saya sambung lagi ya...


Ingin tahu set apa yang saya ambil? Inginkan konsultasi tentang penyusuan susu ibu dan set penyusuan Shaklee? Feel free to contact me:

Fb: Hasanah Ahmad
Emel: hasanah3006@gmail.com
SMS: 013-492 6468

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...