Monday 21 November 2016

Bercuti Ke Pulau Langkawi (Part 2)

Okey ini sambungannya...

Waktu petang kami santai di tepi pantai Cenang,  suami bawa anak sulung, Izzat 6 tahun dan no 3 Irfan 3 tahun main air pantai.

Malam tu masa dinner dalam bilik hotel. Anak sulung saya mengadu gatal kaki. Saya tengok kakinya dah merah,  bengkak. Dia tak cakap sakit,  cuma gatal.  Boleh berjalan dan main seperti biasa.

So kami tak gi klinik lagi malam tu.  Sapu herbal blend dulu.

Cellulitis

Esoknya baru gi klinik.  Mungkin terkena gigitan binatang, obor-obor mungkin.  Doktor prescribe ubat tahan sakit,  krim sapu dan antibiotik.

Pagi keesokan harinya (hari kedua), lepas checkout dari Best Star Resort,  kami ke Oriental Village untuk naik kereta kabel (skycab). On the way ke sana,  kami singgah di tepi jalan untuk breakfast.

Lebih kurang jam 9.45 pagi kami sampai di Skycab. Since dah print voucher lebih awal,  jadi sampai sana terus ke kaunter khas untuk tukarkan voucher pada pass masuk.

(Edited: Ni haa link jika nak beli tiket kereta kabel secara online.  Bukan kereta kabel je,  tapi museum 3D,  duck tour,  6D cinema,  ah macam-macam lagi.  Korang bukak la web tu ye hihii. Dah beli nanti,  print voucher tu SEBELUM KORANG GI LANGKAWI dan tukarkan pada pass masuk di kaunter khas)

Masa tu orang tak ramai sebab masih awal.
Jadi dapatlah kami naik cepat sket tak perlu beratur panjang 😍

Dapat je pass,  terus masuk ikut line dia.
Tonton movie dulu.  3D ke 5D movie dah lupa,  dia bawak kita bermain dengan imaginasi seolah-olah kita sedang menaiki roller coaster.  Memang cemas,  mendebarkan,  semua ada.  Hihii adrenaline rush sungguh!

Sedikit gambar di cable car.  Berkabus lagi Hihii

Turun dari skycab, pengunjung dah mulai ramai, barisan beratur dah mulai panjang ke belakang. Hihiii mujur kitorang dah selesai naik cable car.

Then kami ke museum 3D umtuk dapatkan pass masuk.  Pun tak perlu beratur panjang, since saya dah beli siap-siap voucher secara online,  saya ambil COMBO B (skycab 3D museum).  Harganya dewasa RM57,  kanak-kanak 2 tahun ke atas RM40.

Kat museum 3D ni budak-budak memang suka sangat.  Tahu tahu je depa cemana nak posing bagai.

Jom layan gambar.

Cantik sungguh lukisan kan.  Maha suci Allah yang beri kreativiti pada manusia sampai boleh lukIs macam ni, memang nampak hidup dan timbul.

Selesai aktiviti di Oriental village, ikutkan plan asal nak ke Bird Paradise & Wildlife Park,  tapi mertua beri suggestion nak tengok pameran zaman Tun Mahathir.  Maka bersahabat dengan google la saya mencarinya hihii

Galleria Perdana rupanya!

Ok since ada masa,  terus ke Galleria Perdana.

Sunyi.
Sepi.
Tiada pengunjung.
Tiada kenderaan.

Mertua saya kata,  orang muda tak minat benda sejarah macam ni 🙈

Kat kereta kabel beratur orang.  Kat Galleria Perdana sunyi sepi.  Lepas kami masuk,  ada 1 lagi family muda husband & wife dan anak kecil sebaya anak kami.  Jadi cuma ada 2 keluarga je dalam Galeria yamg besar bertingkat tu!

Kalau korang pun mungkin tak masuk senarai kot hikhil

Keluar dari Galleria Perdana,  alas perut dulu dam terus ke Kuah untuk check in.

Di sinilah episod bermula.

Hotel ni saya book melalui Agoda.
Nampak menarik,  luas dan selesa. Dekat dengan pekan.

Rupa-rupanya,  indah khabar dari rupa 🙈

Saya sambung kemudian ye.
Kena tenangkan hati dulu sebelum kembali mencoret hehee

Untuk mereka yang berhajat ke Pulau Langkawi cuti sekolah nanti, entry ini mungkin boleh membantu untuk plan perjalanan korang muahaha

Nantikan sambungan PART 3 later.
See u soon

Thanks for reading 😂

1. افضل الخدمات المنزلية بمدينة الجبيل 0551844053 تنظيف الفلل والبيوت وتسليك المجارى وخدمات التنظيف
    بالكامل من شقق وفلل وسجاد وخزانات ومكافحة الحشرات ومكافحة النمل الابيض بالجبيل

شركة مكافحة حشرات بالجبيل
    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    شركة تسليك مجارى بالجبيل
    شركة مكافحة النمل الابيض بالجبيل
    شركة تسليك مجاري بالدمام
    شركة تنظيف منازل بالدمام
    شركة مكافحة حشرات بالدمام

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...