Tuesday 4 October 2016

4 JEJAKA TAMPAN DIHATIKU

Rasa nak coret sesuatu untuk 4 lelaki yang terlebih dulu hadir sebelum suami.

AYAH

Dari zaman sekolah,  ayah memang senang sangat kalau minta tolong hantar gi tuisyen ke,  kelas tambahan ke.  Even masa ayah tengah tidur, bila kejut ayah (kejutkan pun dengan takut-takut kena marah 😂) ayah cepat-cepat bangun capai kunci kereta nak hantar gi tuisyen@kelas tambahan, walaupun sebenarnya kita pandai je bawak basikal bawak motor tapi malas gi sendiri hihii

Masa suami berkursus dan saya balik kampung,  ayah sudi hantar saya balik ke kl semula, sampai kl dan amek bas malam tu juga untuk balik kg semula.  Perjalanan 400km ayah tak rasa saya ni anak yg menyusahkan ayah pun,  demi anak perempuannya.

Paling touching masa majlis menyambut menantu di rumah pengantin lelaki, usai makan dan ramah mesra,  ayah bersiap untuk keluar.  Ayah pesan pada suami,  tunjuk ajar apa yang dia tak tahu.  Tegur dia elok-elok.

Dia tu merujuk pada saya.

Terus pecah kolam air mataku dengar nasihat dan pesanan dari ayah, yang melangkah keluar selepas menyerahkan anak gadisnya pada lelaki bernama suami.  Selesai tanggungjawab ayah.

ANGAH

Abang ngah saya ni takde fesbuk. Angah ni dilahirkan kembar,  kembar meninggsl masa baby lagi.  Angah membesar jauh dari keluarga. Masa saya kecik dulu selalu rasa angah ni garang.  Tapi sebenarnya angah sangat baik. Masa habis darjah 6, kekonon nak gi tolong mak sedara berniaga kat kedah. Sekali gi sana kena tinggal dengan ayah,  maka hari-hari yang dilalui terasa suram,  kelam dan penuh dengan air mata 😂😂

Angah la ceriakan adik manja ni,  belanja makan aiskrim sambil tengok laut, bawak saya jalan-jalan gi Penang lalu jambatan p.Pinang, naik feri,  round mall, macam-macam la.  Nak ceriakan hati adik yang setiap hari nangis nak balik rumah kat Kelantan 😝

Angah jugak la yang selalu ada di masa-masa sukar.  Masa banjir besar 2014 haritu,  angah la yang susah payah bantu kami berpindah, yang sudi ikut saya ke rumah mertua alihkan kereta takut kena banjir.  Susah payah harung banjir balik rumah masak makanan utk kami di tempat pemindahan.  😢

Touching pula rasanya.
Tapi angah tak pernah anggap saya ni menyusahkan angah kan kan

AIWAN

Abang lelaki kedua, anak no 3. Birthday sama macam angah.  Tak ingat sangat kenangan dengan aiwan.  Sebab selalu gaduh berebut tengok tv, pastu kaki putar dan suka buat cerita,  agak lawak. Tapi aiwan baik, rajin hantar gi tuisyen dan kelas tambahan terutama masa ayah takde.  Hantar dan ambil kelas malam sebelum UPSR.

Masa tayar motor bocor lepas balik dari kelas tuisyen, telefon aiwan bagitahu tayar motor bocor.  Saya yang baru sek menengah masa tu, taktahu nak buat apa.  Zaman tu public phone bersepah heheee

Aiwan datang suruh saya balik rumah, aiwan bawak motor gi bengkel. Takde pula aiwan bebel atau maki hamun saya sebab bocorkan tayar motor.

ADIK MAN

Adik paling bongsu dalam keluarga.  Paling best part jenjalan dan shopping dengan adik man hihiiii

Sebab adikman ni layannn je apa kakak dia nak.  Selalu jadi driver kakak. Kalau dia tolak,  kakak tarik muncung sket je dia dah kalah dah kikikiii  Thanks banyak-banyak adik man banyak bantu jagakan anak2 juga

Terima kasih untuk kalian semuanya :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...