Thursday 8 September 2016

Akhirnya Janji Dicapati..

Salam buat semua..

Life update dari kebun. Pepagi jam 7.30 dah menapak di kebun peninggalan arwah atuk (bapa mertuaku). Berkelah kat sini hari ni hehee

Eh melalut pulak cerita pasal kebun. Nak ceritanya, finally kumungkiri janji hahaa..

Bukan janji apa pun. Sekadar cakap-cakap je. Dulu pernah bagitahu suami, nak anak 5 orang usia 30 tahun nanti. Ala-ala target la gitu kikii

4 anak sebelum ni semua rapat belaka. 6 tahun, 4 tahun, 3 tahun dan 10 bulan. Kalau nak cakap bab letih, lelah penat jerih besarkan anak, tu normal la kan.

Tapi apa yang buatkan saya nekad kali ni untuk merancang kehamilan seterusnya, sebab fikir nak besarkan yang ada ni dulu. 4 ni pun dah rasa macam, mampu ke aku jadi ibu yang baik dan didik anak sebaiknya, takut tak terpikul amanah Allah.

Masa saya anak 2 orang, saya sangat-sangat garang dengan anak. Taktau la kenapa. Emosi tak stabil sangat masa tu. Mungkin perubahan dari anak sorang, jadi makin bertambah.

Bila anak 3 dan 4 sekarang alhamdulillah more better hehe

Atas sebab tu lah saya jadi nekad nak Iffah (10 bulan) besar dulu, at least 3 tahun.

Lepas beratus kali fikir, akhirnya jadilah kenyataan ekekeke

Saya pilih implanon sebab senang sekali pasang, untuk 3 tahun terus. Tak perlu risau kalau tertinggal makan pil, ter miss injection 2 bulan sekali.

So bermulalah episod saya menjejak KKIA (klinik kesihatan ibu & anak) dan LPPKN untuk bertanya tentang implanon ni. LPPKN buat setiap khamis. Kos RM520 shj. Saya buat kat klinik swasta. Rate di sini RM600-650. Tapi saya dapat RM550 je special price kahkahkah

Implan ni dia pasang kat lengan. Doktor akan bius dulu. Bab kena inject ni memang saya takuttttt, walaupun ex staff nurse tapi bab cucuk hamba kalah 😂😅

Alhamdulillah tak sakit pun sebenarnya masa masukkan implanon tu sebab dah bius kan. Masa bius pun tak sakit. Ibu jer oberrr ngeri sebab last 2 weeks cabut gigi khennn

Pada masa entri ini ditulis, hari ketiga selepas pemasangan implanon. Lebam di kawasan pemasangan dan sakit tu biasa. Awal-awal ni kan. Dari yang saya dapat tahu, ambil masa 2-3 minggu juga untuk pulih.

Bila gerakkan tangan atau tersentuh kat tempat pasang tu, agak sakit. Macam ada branula gitu rasanya.

Moga lepas ni dah biasa harapnya makin okey. Lupa lagi 1, doktor akan pasang di tangan non dominan. Macam saya kidal, doktor masukkan di lengan kanan. Jadi kalau buat kerja guna tangan kanan akan rasa agak lenguh sket.

Panjang ler pulak kali ni.

Okeh kesimpulannya, semuanya okey, tak ler sakit sangat-sangat sampai rasa nak baring je. Cuma untuk anak manja macam saya ni je yang sakit sikitttt kahkahkah

Nak tengok gambar korang google jer implanon, berebut gambar keluar kat screen hp nanti hihii

Okeh till we meet again

Babai

Kekonon nak speaking london ntah betul ke idok haha




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...