Thursday 4 February 2016

Surprise di Anniversary

Selama ni pernah dengar ada khidmat runner, tapi saya sendiri tak pernah gunakan lagi perkhidmatan mereka.

Sehinggalah satu hari tu, nak buat surprise pada suami sempena hari ulangtahun perkahwinan kami yang ke-6. Masa tu saya di kampung berpantang selepas bersalin anak ke 4 kami, suami pula di KL bekerja.

Jadi saya gunakan khidmat adik Nasir untuk belikan bunga beserta kad ucapan dan ferero rocher. Alhamdulillah mujurlah
suami ada kat ofis masa tu. Masa adik runner ni call bagitahu nak hantar barang, suami ingatkan dari poslaju, sebab poslaju je boleh masuk sampai ke ofis. Lain-lain courier suami kena ambil di keluar gate.

Bila adik runner ni cakap dah sampai depan ofis, mahu tak terkejut tengok ada bunga untuknya? Alhamdulillah surprise memang menjadi! Hehehee suami cakap memang dia sangat terkejut, segan pun ada sebab habis 1 ofis tahu kikikiii.. takpa la abg ye, bukan benda tak elok kannn 😂😉

Mujur juga runner ni snap pic husband masa terima bunga. Memang muka gembira sangat-sangat. Kita yang tengok gambar je pun rasa turut sama gembira.

Tukar angin sesekali buat surprise macam ni kan. Jika kita seorang isteri, tak perlu pun tunggu suami nak buat surprise kat kita. Sama-sama ambil langkah untuk kebahagiaan rumahtangga yang sama-sama bina, betul tak 👌

Khidmat runner ni, mereka tak tetapkan bayaran, jadi upahnya seikhlas hati, tapi kita pun consider juga la kos minyak, masa, tenaga mereka gi cari barang-barang dan hantarkan pada penerima, dan upah menjalankan tugasan. Haritu saya beri RM50 pada adik Nasir. Sama-sama setuju dengan nilai alhamdulillah. Dia kata ada je yang bagi RM20,30 pun.

Mereka boleh bantu permudahkan urusan kita, sama ada nak buat surprise pada yang tersayang ke, carikan keperluan dapur ke, hantar dokumen ke bungkusan ke, apa-apa je la. Jadi kita berilah yang sepadan dengan usaha yang mereka buat, lebih pun takpa. Itu cara mereka mencari rezeki yang halal untuk menyara keluarga.

Saya salute sangat geng runner macam ni sebab berani dan kreatif, di kala orang lain sibuk termenung duk menunggu pekerjaan, mereka buat sesuatu yang orang tak terfikir mahu melakukannya - runner.

3 comments:

  1. Boleh search Facebook Nasir Runner
    Saya pun dah hilang no dia.

    ReplyDelete
  2. Boleh search Facebook Nasir Runner
    Saya pun dah hilang no dia.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...