Friday 24 August 2012

Rahsia Awet Muda

     Bila bicara tentang soal kecantikan, ramai wanita teruja. Yalah..siapa yang tak nak kelihatan cantik dan muda selalu kan? Tambah-tambah bila dah berkahwin dan beranak pinak, soal ini tak boleh dipandang sepi. Tittle isteri atau ibu jangan dipersalahkan bila anda nampak selekeh atau tak sempat berdandan.. Menjadi wanita yang sedap mata memandang tu pastinya diimpikan oleh para suami. Tak aci tau bila keluar rumah bersolek bukan main, tapi kat rumah bedak pun tak pakai...hahaaa.

     Kaum adam/bapa pun tak terlepas dari soal ini tau.. Jika wajah berjerawat sana sini, kusam dan lesu, apa salahnya berusaha untuk merawat dan mencari penyelesaian agar tampil menawan dan sejuk mata isteri melihatnya.. Suami isteri itu kan saling melengkapi antara satu sama lain.

     Hari ini saya nak berkongsi sedikit info tentang kecantikan...bukan sekadar cantik dari luaran, tetapi cantik itu lebih bermakna apabila disuburkan dari dalam diri.

     Hohooo..udah-udah..takmo berceloteh panjang lebar. Nak nampak cantik dan menawan?? Jom intai sharing saya di bawah.



Ana Solehah,
Mahu jadi ayu macam kamooo :)

Mahu tampak cantik dan menarik?? Jom intai sharing saya di bawah!


  1. Banyakkan minum air masak sekurang-kurangnya 2 liter setiap hari. Hidrasi yang bagus membantu kelembapan kulit, kerana kulit mengandungi kira-kira 20% air. Kelembapan penting untuk kulit yang sihat. Ia membantu mengekalkan permukaan kulit supaya lembut, anjal dan tampak muda.
  2. Dapatkan tidur yang mencukupi dan berkualiti untuk mendapatkan kulit yang segar.
  3. Senyuman mampu membuatkan anda kelihatan muda beberapa tahun..Nak nampak sentiasa? Jom senyum!
  4. Makan makanan yang seimbang dan tinggi kandungan vitamin A, C, E untuk bertindak menentang radikal bebas yang boleh menyebabkan penuaan, serta bertindak terhadap kesan sinaran ultra violet.
  5. Mencuci muka 2x sehari, gunakan toner dan pelembap muka yang bersesuaian dengan jenis kulit anda- kenalpsti jenis kulit anda: Normal, kering, berminyak.
  6. Manjakan wajah anda dengan masker muka. Saya buat masker dari ESP Shaklee..Lepas buat masker, wajah terasa gebu semacam aje..hehe..cubalah, pasti nak buat lagi.
  7. Jaga solat fardhu- Jangan tinggal 5 waktu sehari-Soalt itu memberikan ketenangan dan akan terbias pada wajah. Pasti anda ingin dilihat cool sentiasa kan??
  8. Selalulah membaca Al-Quran dan melakukan amalan sunat seperti solat sunat, berzikir serta bersedekah. Amalan-amalan ini membersihkan hati dan menyucikan jiwa, kesannya akan membuatkan anda sentiasa ceria walaupun dilanda kegelisahan.
Ayuh serikan jiwa denga namalan rohani, agar wajah lebih ceria hasil biasannya.

Jom jadi cantik untuk suami dan isteri yang tersayang :))))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...